Tuesday, December 20, 2011

Kelas make up 10-11 dec & 17-18 dec 2011

Salam sejahtera kawan2,

Lama juga tak update blog daku ini..heheh..jadual penuh..drawing pun banyak..dapat buka sekejap2 je..ye lah..mengharapkan utk online di opis..

Nak share skit pasal kursus make up yg saya hadiri sejak dua minggu ni..seronok sangat..ye lak awak ni memang minat bab solekan..memang excited..

Mak andam yang diupah utk mengajar kami nma dia kak lin dan sape ek nma sorang lgi..saya panggil akak cikgu je..heheheh..student dalam 20 orang dan seorang yang hmmm..nk kate cm mna ek..saya panggil aqua je..kelas kau nyah..hehehe..kursus ni ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan iaitu jabatan belia dan sukan malaysia..so dalam kata lain fee of charge..barang make up disediakan..tapi tak boleh bawak balik tau..sijil pun ada..

Pada minggu pertama, kami diajar cara pakai concelar, shading, foundation, powder, celak, eye shadow n blusher dengan betul..cara pemakaian bulu mata pun diajar juga tapi sekejap je..pada minggu ini kami diarahkan untuk make up diri sendiri n dinilai oleh para juri..

Pada minggu kedua kami diajar cara mendandan rambut dan pemakaian tudung ala2 hana tajima..mereka yang bukan beragama islam pun sibuk juga membelit2 kepala..jadi nya hana taliban gitu..heheh..ha..pada minggu kedua ni kami diarahkan untuk make up sesiapa je..dan akhirnya saya dan rakan seperjuangan dinobatkan sebagai pemenang tempat ketiga..wah..happy sgt..santik ke aku make up muka member ni?korang nilaikan le sendiri ya..

kak razila (sebelum)

model saya - zue (sebelum)

margret (sebelum)

uik..(sebelum)

cikgu yang duduk tengah2..

antara peserta..

pakai masker dulu..

dah menjadi hak milik daku..rm30 je cikgu lelong..

eceh ceh..eksyen je ni..

posing je..

margret bersungguh2 nk menang..

hasilnye..kak razila..(selepas)

margret..(selepas)

kami..(selepas)

tamat minggu pertama..

minggu kedua x dpt amik pic bnyk..nak menang pnya pasal..dan ini lah hasilnya..santik tak..

muka saya zue yang make up..

muka zue saya lah mengconteng nye..heheheh..

ha..ni le kak lin..cikgu a.k.a mak andam yang tak pnh penat melayan pertanyaan dari kami..
terima kasih cikgu..

tayang sijil..

nak tayang juga..

Selepas kursus ni berakhir..saya mula mencari ahli keluarga yang sudi untuk di make up..antara yang telah menjadi mangsa..mak n aunty saya sendiri..heheh..

Minat make up ni akan saya teruskan..maksud nya saya akan sentiasa menghadiri kursus make up n solekan yang berbayar mahupun tidak di sekitar kuala lumpur..insya'allah..klu ada rezeki n seni kreatif dari tangan saya..blh dijadikan 1 kerjaya..sokongan dari hubby sentiasa ada..kalau ada sesiapa yang mau saya dandan mari le.. ♥



No comments:

Post a Comment