Sunday, March 6, 2011

Bahagia Milik ku

Bila umur makin bertambah..pengalaman n kenangan mesti bnyk..mcm2 yg pernah aku lalui n tempuhi..gembira, sedih, suka, duka maupn kecwa..KEBAHAGIAAN..kate org, bahagia x 'n dtg sendiri klu kite x berusaha utk mencari..tpi cm mna klu kite berusaha mencari kebahagiaan 2, n still kecewa..kiranye bertepuk sblh tgn ler gak..

Pe yg pnh aku lalui slma ni, pnuh dgn ujian n cubaan driNya..bahagia n ketawa yg aku sangka milik aku, akhirnya ilang cm 2 je..berkorban utk membahagia'n org lain, biar aku yg derita..tapi pe yg aku dpt?x pe lah, utk kebahgiaan aku snggup wt pe sja..kerna syg'n kebahgiaan aku dibalas dgn kecwa..mna slh n silapnya?

Kadang2 pernah aku tertnya2 sendiri, kenapa aku x blh dpt bahagia yg sma sperti org lain..indah sja dimataku..asik melihat kebahagiaan org, smpi aku menitis'n air mta..kcwa dgn diri sndri..aku pn seperti insan lain, punya ati n perasaan..punya impian n angan2..dimana bahagia yg aku cri?

Ini lh kenangan yg menjadi persoalan dri ingatanku..

Kini aku sedar, yg aku punya kebahgiaan yg lahir dri diri sndri..iaitu, bahagia dikasihi oleh kedua ibu bapaku, bahagia menjadi kakak kpd adk2 ku, bahagia disayangi anak angkat yg soleh 'MUHAMMAD MUAZZAN', bahagia menjadi seorang muslimah, bahagia dicintai insan yg tinggi nilai budi pekertiya 'FAKHRUR RAZI', bahagia mempuyai teman2 yg sentiasa memberi sokongan n galakan, n bahagia kerna aku masih diberi peluang utk bernafas dibumiNya..

Alhamdulillah..

Walaupn aku punya kelemahan n banyk kesilapan yg pernah aku laku'n, aku tetap bersyukur atas nikmat yg telah aku terima..x pnh aku lupa akan istilah 'SETIAP KEJADIAN ADA HIKMAHNYA'..akan aku pertahan'n kebahgiaan yg aku miliki, utk aku harungi hari2 yg mendatang..

Insya'allah..

Terima kasih atas bahagia yg aku miliki..Aku syg kebahagiaan mereka semua..

No comments:

Post a Comment